Příběh podle ITIL v3, část I.

19.07.2011

Tato e-kniha (18 stránek, 671kB) ukazuje formou příběhu praktické využití procesů a nástrojů ITIL verze 3. Příběhy jsou pro nás přirozeným mechanismem učení, jsou pro nás více pochopitelné než formální, strukturované dokumenty a také si je pamatujeme déle. Tato e-kniha v žádném ...

Pro stáhnutí se přihlašte nebo registrujte

Tato e-kniha (18 stránek, 671kB) ukazuje formou příběhu praktické využití procesů a nástrojů ITIL verze 3. Příběhy jsou pro nás přirozeným mechanismem učení, jsou pro nás více pochopitelné než formální, strukturované dokumenty a také si je pamatujeme déle.

Tato e-kniha v žádném případě nenahrazuje ITIL školení, na jejím základě neprojdete certifikací ani nenastavíte provozní prostředí. Jejím smyslem je zvýšit povědomí o tom, co ITIL ve verzi 3 je, k čemu a jak nám konkrétně může být nápomocný, případně, jak se liší od verze 2. Nejedná se v žádném případě ani o duplikaci oficiální ITIL brožury, cíl a smysl dokumentu je jiný: vysvětlit ITSM koncepty na praktickém případě, příběhu. Materiál tedy může sloužit jako úvodní vhled do problematiky pro to, co nemají čas studovat detailněji rozsáhlé knihy popisující ITIL (obchodníci, architekti, vyšší manažeři) a také pro zákazníka.

Poslední aktualizace srpen 2011 (verze knihy 1.1)

Část I. tohoto příběhu se zaměřuje na operativní činnosti, pojmy ITIL v3 na Service Transition a Service Operation.

Část II., kterou připravujeme, se pak bude zabývat strategicko-taktickými činnostmi a řízením IT, které zahrnuje definice a hlubší pochopení problematiky IT služeb a jejich měření (tzv. SLA), spojení s byznysem a jeho potřebami, predikce a zarovnání s možnými scénáři byznysu.

Máte k tomu co říct?

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *