Kdo stojí za tímto webem a proč to dělám?

Jarek Procházka, PhD.

+420 603 782 728

Společně s firmami a jejich lídry se snažím budovat agilní a inovační kulturu tam, kde to dává smysl a kde jsou tomu lidé nakloněni. Abych sám nepřišel o kontakt s realitou a také si ušpinil ruce, jsem zapojen do prvotních fází implementace společně s týmy a také spoluvlastním dva startupy QuickJOBS a SimplyIT.cloud, kde se podílím na vedení týmů a vývoji a směřování produktů.

Všechny transformace a svoji práci se snažím dělat tak, aby mě i lidi kolem maximálně bavila. Věřím, že se toto příjemné prostředí promítá i do produktů a služeb, na kterých lidé pracují a také si je pak přenesou domů do svých rodin.

Kde jsem sbíral zkušenosti?

  • 13 let zkušeností s vedením projektů, týmů, produktů a neziskových týmů,
  • 14 let zkušeností se školeními, vedením workshopů, koučingem a mentoringem (denní podpora implementace agilních a štíhlých praktik v týmech).
  • spoluorganizátor akcí a konferencí TEDxOstravakvalita ve vzděláváníHRin.
  • 9 let zkušeností s vývojem SW (Java EE, ME, Microsoft Business Solutions, IS QI), podporou, údržbou a provozem software (informačních systémů a IT služeb).
  • 13 let zkušeností s Agile a Lean (IBM Rational Unified Process, OpenUP, Scrum, XP, Lean, vodopádem, ITIL.
  • zkušenosti z telekomunikační, bankovní, energetické a veřejné sféry u zákazníků v rámci Evropy a České republiky.
  • proškoleno kolem 5000 lidí, denní praktická spolupráce na projektech s přibližně 1200 pracovníky.
  • Autor knihy Provozujte IT jinak, Grada, 2011.
  • Autor mnoha e-knih na téma agility, interních firemních inovací či fungování efektivních týmů.
  • Za dobu působení v IT jsem některé své znalosti a dovednosti podrobil certifikacím, např. (1) SEI/Carnegie Mellon University Software Architecture Professional Certificate v roce 2007 nebo (2) IBM Certified Solution Designer Rational Unified Process (RUP) v7.0 v roce 2009 či (3) Managers Certificate in IT Service Management (ITIL) v roce 2007 nebo ITIL v3 Foundation v roce 2011. (4) Prezentační, (5) mezikulturní a (6) vyjednávací dovednosti byly jedny z nejzajímavějších. Některé certifikáty jsem získal za to, že jsem na školení 2 dny neusnul (např. Certified Scrum Master v roce 2007 :)) a jiné zase byly velmi zábavné jako třeba prezentační dovednosti, vyjednávací dovednosti nebo mezikulturní dovednosti.

Naše společná práce s kolegy a týmy a společné výsledky jsou také diskutovány a akceptovány odbornou IT komunitou o čemž svědčí naše akceptované příspěvky a pozvání na prestižní mezinárodní konference (podívejte se na prezentace z European Lean IT summit 2011 či Information System Development 2010) nebo hojná čtenost některých mých LinkedIn článků (například Spotify série).

Problematika diskutovaná na tomto blogu a průřez naší práce je také popsán v knize, kterou vydalo vydavatelství Grada (2011). Náhled do knihy je možný pomocí Google preview. Můžete si také přečíst rozsáhlou recenzi od docenta Katolického, který je internetovým publicistou a provozuje server AKA-MONITOR.

Pokud jste nenašli odpovědi na vaše otázky, dejte nám prosím vědět, abychom mohli o vašem tématu napsat, doplnit šablony, zmínit zkušenosti. Každá zkušenost, kontext diskutovaného problému a vhodná řešení jsou jiná, proto jsme možná váš problém nezmínili nebo u vás popsané řešení nefungovalo.