Služby

Praxe mě naučila, že nejlepší formou učení či řešení problémů jsou hry a praktické workshopy. Používám her, Agilních a Lean principů a praktik k tomu, abych vám pomohl změnit kulturu směrem k doručování hodnoty a také nastartovat kulturu zlepšování. Všechny služby jsou navrženy na základě mých dlouhodobých praktických poznatků ze hřiště (rozuměj tvorby produktů, projektů a IT služeb).

Můžeme se spolu vrhnout na následující oblasti:

Služby

Tento katalog služeb si můžete stáhnout také v pdf (520 kb).

Reference

Nejsem moc velký přítel sběru potvrzujících razítek o své výjimečnosti a dokonalosti, ale pokud Vás zajímají nějaké reference, najdete jich pár na mém LinkedIn profilu v sekci doporučení a níže tady, kde najdete také loga firem, se kterými jsem delší dobu spolupracoval, zkuste se tedy zeptat přímo někoho z nich.

Z posledních větších projektů, které mě hodně bavily, můžu zmínit následující:

  • přebudování IT Operations oddělení na Agilní (Scrum, Kanban, ITIL) s jeho šéfem Jarkem Javorem v dnes už bývalém AVG
  • sestavení a příprava týmů a podpora vytvoření nového produktu Kentico Cloud nebo aktuálně se slovenskou jedničkou v ekonomickém softwaru Kros, zkušenosti z podobných interních startupů najdete v tomto ebooku.
  • návrh a provedení agilního RFP (formou mini projektu, ne tradičním papírováním bez demonstrovaných schopností dodavatele) s jednou slovenskou bankou, zkušenosti a doporučení jsem shrnul v tomto e-booku.
  • 4 měsíční leadership program pro nové manažery v LMC (sebepoznání, poznání lidí v týmu, silné stránky a jak s nimi pracovat, dysfunkce týmu a jejich řešení, kultura feedbacku a podpory – koučovací otázky, můj leadership styl a dopady na tým).

 Slovní reference:

  • Martin Dvořák, CIO Alta: „Adwise a RainFellows jsme vybrali pro spolupráci na projektu jednotného řešení Service Desk pro společnosti skupiny ALTA z důvodu jejich nekonvenčního přístupu. Změna v pohledu na poskytování IT služeb pro nás byla zcela zásadní a podle mého názoru jsme zvolili dodavatele, který dokázal v průběhu projektu vhodně moderovat diskusi s jednotlivými členy realizačního týmu, provádět nás nezbytnými změnami v zaběhnutých postupech a myšlenkovými pochody při jejich definici. Projekt byl náročný zejména pro procesní roztříštěnost do té doby neintegrované IT struktury a procesů, s čímž si Adwise s RainFellows skvěle poradili. Od září do konce roku 2014 jsme s nimi absolvovali řadu setkání, workshopů a pracovních schůzek na různé úrovni projektu, které zásadním způsobem ovlivnily naše nazírání na principy poskytování IT služeb a vedly v důsledku k úspěšnému zavedení Service Desku ve skupině ALTA“
  • Radim Petráš (Head of Service Desk): „Jaroslav is extraordinary coach. He was helping to my service and improvement project from begging of 2012 and we have achieved a lot. Jaroslav is really target oriented and really helps to achieve set milestones. His knowledge of continuous services (ITIL) is really deep and he know how to use it to make service as „lean“ as possible. Jaroslav is really good with combining of psychology aspects/profiles of involved persons which is leading to smooth execution and decision making. It is and it always will be a pleasure to work with Jaroslav.“ August 14, 2012

Ukázky a fotky z některých her a workshopů

Praktická hra pro pochopení ITIL (ITSM) principů:

Podívejte se také na krátké video o našem workshopu nebo si přečtěte jeho detailnější popis. Můžete se také podívat na ukázku příběhu ITIL story jako jedné ze služeb.

Service design a kvalitní služby:

Pokud poskytujete služby, hra autoservis Vám pomůže zprostředkovat zkušenost, jakou mohou zažívat vaši zákazníci. Chcete si to vyzkoušet a vědět, jak frustrovaní mohou být při kontaktu s vaší službou? A chcete si zkusit, jak ponořený do řešení problémů můžete být interní tým a na zákazníka zapomenout? Co vše je třeba řešit a jak to lze malými kroky změnit? Opravdu to chcete zažít? 🙂

Všechno je o lidech

Je jedno, zda transformujete firmu, rozjíždíte nový produkt nebo chcete zeefektivnit chod existujícího, vše je totiž o lidech, jejich postojích, kultuře firmy, chování manažerů. Proto je součástí toho, co dělám i spousta koučování, mentoringu, 1-1 sezení s CEO, manažery i pracovníky a nácvik vhodné zpětné vazby, sebepoznání a poznání druhých, řešení konfliktů a dysfunkcí v týmu, ladění pozic a týmů podle schopností a talentů lidí.

Toto vše jsou dnes nutné dovednosti firem, manažerů, podnikatelů i řadových zaměstnanců. Proto je nutné rozvíjet i měkké dovednosti (soft skills), protože nás to na  školách nikdo neučí.

Podívejte se na video z bloku 10ti workshopů pro VŠB-TU Ostrava provedených před léty:

Jádrem workshopů je tedy převážně koučing a mentoring, kdy využívám znalostí vašich pracovníků a manažerů a pouze jim dávám do rukou efektivní nástroje a ukazuji možnou cestu.

Nejedná se tedy o klasické konzultace, kdy konzultant „ví nejlépe“, co a jak mají lidé dělat. Proč? Protože toto lidé po odchodu konzultanta většinou dělat přestanou. Zaměstnanci ví sami nejlépe, jak situaci zlepšit (přece jen tu práci, narozdíl od konzultanta, i když zkušeného, denně vykonávají), ale prostředí, procesy, metriky, nástroje a situace kolem jim v tom brání. Nikdo úmyslně nechce vytvářet defekty. Proto se workshopy týkají přímo řešení vašeho tématu.

Podívejte se také na podmínky spolupráce s námi.

Kontakt

Kontaktujte nás na emailu jarek(zavinac)differ.cz nebo využijte kontaktní formulář

Vaše jméno (povinné)

Váš email (povinné)

Předmět zprávy

Vaše zpráva

1 komentář u Služby

  1. Pingback: Předpoklady k úspěšné implementaci Agile | Differ! Dělejte věci jinak…

Komentáře nejsou povoleny.