Video: hry jako nejlepší způsob učení

Nejen naše praxe, ale i spousta výzkumů (např. Princeton University Learning Process) nás opakovaně utvrzují v tom, že nejlepší a nejefektivnější učení je na reálné práci. Kniha nebo školení je velmi neefektivní a jsme schopni si odnést jen asi 10-20% obsahu. Psychologové potvrdí, že to, co je určující, je náš vlastní prožitek, naše zkušenost.

Asi znáte situace, kdy jste se někomu v dobrém snažili pomoci a říkali, nedělej to, to nedopadne dobře, vyvaruj se toho a daný člověk to přesto udělal. A opravdu to dopadlo tak, jak jste předpovídali, možná i hůře :). Proč se to děje? Proč opakovaně děláme chyby, které před námi už někdo udělal? Protože potřebujeme osobní zkušenost, náš vlastní prožitek. Zkušenost je nepředatelná.

Jak ale simulovat nový způsob práce, abychom v praxi pořád neopakovali ty stejné chyby a neučili se nové věci přímo na našich službách, produktech a zákaznících? Odpovědí jsou hry, simulace a také výborné příběhy, které nám navodí pocity, jako bychom danou věc opravdu prožili. Hra simuluje reálné prostředí s jeho komplexností, spouští v nás reálné emoce a zažíváme reálné prožitky, které nás mohou potkat s našimi kolegy a zákazníky. Podívejte se na krátkou ukázku, jak hry používáme my. Pokud vás zaujaly příběhy, více o workshopech na toto téma najdete ve službách.

Příspěvek byl publikován v rubrice Články se štítky , , , , , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *